Zjawiska optyczne
w przyrodzie

WebQuest - dla klasy trzeciej gimnazjum.

Wykonany przez

Stanisława Buckiego, spefs_007, grupa3
stanisb@interia.pl


width=

Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Uwagi | Źródła, zasoby


Wprowadzenie

światło i zjawiska z nim związane mają duże znaczenie dla poznania i rozumienia otaczającego nas świata.
światła nie można dotknąć ani usłyszeć.
Można je jednak zobaczyć, ponieważ pobudza zmysł wzroku.

Podstawowe cele:

    1.Zapoznanie uczniów z naturą światła.
    2.Wyjaśnienie i pokazanie zjawisk zachodzących w przyrodzie.
    3.Zachęta do obserwacji i fotografowania tych zjawisk.

 

Wróć do początku


Zadanie

Waszym zadaniem będzie:

  • określić naturę światła,
  • wyjaśnić podstawowe zjawiska:
      1.odbicie,
    1. 2.załamanie,
      3.interferencja
  • wyszukać informacje i wyjaśnić zjawiska zachodzące w przyrodzie:
    • 1.tęcza,
      2.zjawisko halo,
      3.słup świetlny,
      4.wieniec,
      5.iryzacja,
      6.zorza polarna,
      7.widmo Brokenu.
  • zalecany jest krótki opis zjawiska potwierdzony 2-3 fotografiami.
  •  

    Wróć do początku


    Proces

      1.Będziecie pracować w grupach czteroosobowych.
      2.Grupy stanowią kolejne numery z dziennika.
      3.W każdej grupie wybierzcie lidera odpowiedzialnego za przebieg Waszej pracy.
      4.Pozostali zajmują się wyszukiwaniem informacji i tworzeniem opracowania.
      5.Prace podzielcie między siebie sprawiedliwie.
      6.Opracowanie w formie multimedialnej lub strony WWW prześlijcie na wskazany wyżej adres.

     

    Wróć do początku


    Ewaluacja

    Wymagania

    Podstawowe

    1

    Konieczne

    2

    Rozszerzające

    3

    Wykraczające

    4

    Punkty

     

    Poziom merytoryczny opracowania.

     

    Podane informacje mają niewiele wspólnego z tematem.
    Temat zrealizowany pobieżnie lub z błędami merytorycznymi.
    Temat zrealizowany w pełni bez błędów merytorycznych.
    Zebrane informacje znacznie wykraczają poza założone cele.
    0-20

     

    Jakość przygotowanej prezentacji lub strony internetowej.

     

     

    Wykonana prezentacja lub strona www jest niestaranna, niekomplentna.
    Wykonana prezentacja lub strona www jest źle sformatowana, zawiera błędy stylistyczne i ortograficzne.
    Prezentacja, strona www jest ciekawa graficznie, właściwy dobór kolorów, bez błędów.
    Wszystkie ilustracje, teksty sš ciekawie, starannie poukładane, przyczyniają się do zrozumienia tematu.
    0-12

     

    Współpraca w grupie.

     

     

    Całkowity brak współpracy w grupie, pracuje tyko lider.
    Większość grupy pracuje indywidualnie.
    Dobra organizacja pracy w grupie, występuje współdziałanie.
    Doskonała współpraca całej grupy.
    0-6

     

    Wróć do początku


    Konkluzja

    Poprzez powyższe opracowanie meliście okazję zapoznać się ze zjawiskami występującymi w przyrodzie.
    Na pewno znajomość tych zjawisk przyczyni się do baczniejszej obserwacji i może fotografowania.

     

    Wróć do początku


    Uwagi

    Na wykonanie tego zadania macie dwa tygodnie.

     

    Wróć do początku


    Źródła, zasoby

    Informacji na w/w temat szukamy w sieci World Wide Web korzystajšc z najpopularniejszych wyszukiwarek:

    SZUKACZ
    GOOGLE
    EDUSEEK

     

    Wróć do początku

    Data ostatniej aktualizacji 20-10-2006r. Wykonano na podstawie szablonu