Ochrona lasów

WebQuest dla uczniów klasy V szkoły podstawowej

Wykonany przez

Agnieszka Wińska
mkalisz7@wp.pl



M E N U

WPROWADZENIE| ZADANIE| PROCES| EWALUACJA| KONKLUZJA| UWAGI| ŹRÓDŁA, ZASOBY


WPROWADZENIE

Las to zbiorowisko roślin, zwierząt i grzybów. Najważniejszymi roślinami w lesie są drzewa. Oprócz nich w lesie rosną krzewy, paprocie oraz małe rośliny zielone. Las stwarza doskonałe warunki dla zwierząt. Istnienie lasów jest warunkiem koniecznym do utrzymania życia na Ziemi, dlatego wszyscy musimy dbać, aby było ich jak najwięcej.

Podstawowe cele:

dostrzeganie wpływu lasu na poprawę stanu zdrowia człowieka

przekonanie o konieczności ochrony lasów

 

POWRÓT DO MENU


ZADANIE

Waszym zadaniem będzie opisać:

  • rozmieszczenie lasów w Polsce;
  • ekologiczne i gospodarcze funkcje lasu:
  • przyczyny zmniejszenia się obszarów leśnych w Polsce;
  • zagrożenia na jakie narażone są lasy;
  • sposoby ochrony lasów;

    wymagany jest dostęp do internetu, prace mają być wykonane w postaci prezentacji PowerPoint wzbogacone o fotografie

     

    POWRÓT DO MENU


    PROCES

    1. Będziecie pracowć w grupach czteroosobowych;
    2. Każda z grup wylosuje zadanie do wykonania;
    3. W każdej grupi wybrany będzie lider- koordynator działań;
    4. Pracę podzielicie między siebie sprawiedliwie;
    5. Wykonaną pracę zaprezętujecie na forum klasy;

     

    POWRÓT DO MENU


    EWALUACJA

    Prace są wykonywane w grupach, dlatego każda osoba w grupie otrzyma taką samą ocenę.

    W tabeli jest opisane co będzie brane przy ocenie prac.


    Wymagania

    Podstawowe

    1

    Rozszerzające

    2

    Dopełniające

    3

    Wykraczające

    4

    Punkty

     

    Poziom merytoryczny opracowania.

     

    Informacje są pobieżne.
    Informacje poprawne, brak szczegółów.
    Informacje poprawne, dużo szczegółów.
    Informacje wykraczające poza założone cele.
    1-4

     

    Jakość prezentacji

     

     

    Nieestetyczna, brak elementów graficznych.
    Zły dobór kolorów, mała trzcionka, uboga ilość grafiki.
    Dość przejżysta, ciekawa grafika, prawidłowy dobór kolorów, odpowiednia trzcionka.
    Przejżysta, czytelna,wizualna.
    1-4

     

    Wsółpraca w grupie.

     

     

    Brak współpracy w grupie.
    Praca indywidualna, pojedyńczy wkład członków grupy.
    Dobra organizacja, współpraca w grupie.
    Doskonała organizacja i widoczna współpraca wszystkich członków grupy.
    1-4

     

    Styl i forma prezentacji ustnej.

     

     

    Wypowiedzi ustne odbiegają od pokazywanej prezentacji.
    Dość dobrze przekazywane informacje.
    Dobrze przekazywane informacje.
    Bardzo dobrze przekazywane informacje.
    1-4

     

    Skala oceniania:

    ocena bardzo dobra (5): 100% - 91%

    ocena dobra (4): 90% - 76%.

    ocena dostateczna (3): 75% - 56% .

    ocena dopuszczajaca (2): 55% - 35%.

    ocena niedostateczna (1): 34% i mniej.

    POWRÓT DO MENU


    KONKLUZJA

    Uważam, że prace którą wykonacie na pewno przyczyni się do pogłębienia waszej wiedzy.

    Mam nadzieję, że będziecie uświdamiać innych o konieczności ochrony lasów.

     

    POWRÓT DO MENU


    UWAGI

    Pracę należy wykonać podczas trzech jednostek lekcyjnych.

     

    POWRÓT DO MENU


    ŹRÓDŁA, ZASOBY

    Do przygotowania pracy możecie korzystać z podręcznika.

    Do przygotowania pracy możecie korzystać z wyszukiwarek internetowych:

    SZUKACZ
    GOOGLE
    EDUSEEK


    POWRÓT DO MENU

    22.05.2008 rok. Wykonano na podstawie szablonu