Menu:

Wprowadzenie

Zadanie

Proces

Ewaluacja

Konkluzja

Uwagi

Moja Warszawa

Klasy IV - VI

Wykonany przez:

Julitta Gąsieniec
Jubi1@interia.pl

Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Uwagi |


Wprowadzenie


Przedstawiam wam piękną, przyjazną i życzliwą...

Małą Ojczyznę - WARSZAWĘ

Co o niej wiemy:

Jest stolicą Polski.
Ale czy znamy wszystkie zakątki naszej małej ojczyzny?
Kiedy stała się stolicą, jacy władcy żyli tu, a gdzie mieszkali, kto wie?
Jakie ważne wydarzenia możemy przeżyć jeszcze raz dzięki zachowanej historii?


A dzisiejsza stolica to miasto gdzie:

Zamieszkują ludzie z różnych stron naszego kraju i Świata.
Jest atrakcyjne zaplecze edukacyjne.
Jest bogactwo atrakcji turystycznych, rozrywkowych.

 

Wróć do początku


    Zadanie

    WYCIECZKA PO WARSZAWIE

"Jak przygoda to tylko w Warszawie":



  • Każda z grup stworzy trasę wycieczki tematycznej.Mapę, plan dnia, koszt wejść.
  • Określacie cel - co chcecie przekazać uczestnikom, czego nauczyć z danego tematu.
  • Każda z grup zorganizuje wycieczkę w terenie.
  • Ważny jest pomysł, aby go zrealizować należy poracować plan działania
  • Każda z grup jest zobowiązana do udokumentowania pracy.
  • Film lub album ze zdjęciami - będzie miłą pamiątką

  • Pamiętajcie:
    Wycieczka będzie ciekawa - jeśli sprawdzicie trasę, czas przejazdu oraz prezentacji obiektów.

    Potrzebne będą:

  • Dobry pomysł
  • Dobry humor
  • Uśmiech
  • Aparat lub kamera
  • Czas i komputer

  • Powodzenia !!!

     

    Wróć do początku


    Proces




    Zadaniem waszym jest zaplanowanie wycieczki po Warszawie wraz z przedstawieniem najważnieszych punktów np. zabytków oraz zaplanowaniem posiłu.
    Oczywiście ważny jest termin, godzina wyjazdu i powrotu na miejsce zbióki oraz koszt na jednego uczestnika.

    Pamiętajcie, że oceniana będzie Wasza pomysłowość, umiejętność planowania, ale także dobór treści, matriałów oraz miejsc wyróżnionych, na stworzonej przez Was mapie.



    1. Grupy tematyczne:
      • - Władcy Polski

      • - Wojny polskie

      • - Uczelnie warszawskie

      • - Muzea - okiem poszukiwacza przygód

      • - Kultura wczoraj i dziś

      • - Komunikacja warszawska


    2. Podział ról:
    3. W każdej grupie 6 - osobowej

      • Lider
      • Poszukiwacz informacji
      • Operator KASY
      • Dokumentator
      • Mapiarz
      • Pilot

    4. Proces tworzenia:

        • Podziała na grupy.
        • Podział ról w grupie oraz odpowiedzialności.
        • Losowanie grupy tematycznej.
        • Zapoznanie z tematem.
        • Burza mózgów - WYCIECZKA.
        • Określenie celu.
        • Wstępny plan wycieczki.
        • Opis najważniejszych punktów.
        • Zebranie materiałów.
        • Wykonanie mapy, trasy z zaznaczonymi najważniejszymi punktami.
        • Kosztorys - Jaki będzie kosz na osobę?.
        • Terminarz - dzień, miesiąc, rok, godzina wyjazdu, przyjazdu, ewentualnych posiłków.
        • Wycieczka - wyjście w teren.
        • Praca nad udokumentowaniem wycieczki.
        • Prezentacja.

  • Pomocnik:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawa
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zabytki_Warszawy
    http://www.ewarszawa.com/przewodnik/
    http://www.mapy.warszawa.pl/
    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/miasto/turystyka.htm
    http://ti.oeiizk.waw.pl/uczest/mw/pliki/warszawa2.htm
    http://www.warsawtour.pl/index.php?id=56
    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/perelki/index.php
    http://warszawa.naszemiasto.pl/kontakty_adresy/lista/95.html

     

    Wróć do początku



    Ewaluacja


    Ocena projektu:


    Wymagania

    Podstawowe

    1

    Rozszerzające

    2

    Dopełniające

    3

    Wykraczające

    4

    Punkty

     

    Jakość merytoryczna(informacje, argumenty, treśći, uzasadnienie wyboru)

     

    Pobieżne informacje. Brak wyjaśnień. Krótki opis miejsc.
    Poprawne informacje, brak selekcji.Krótkie wyjaśnienia, mało rzeczowe.
    Poprawne informacje.Wyjaśnienia krótkie, ale logiczne, mało ciekawostek.
    Treści dobrane w sopsób logiczny i rzeczowy. Przedstawione w ciekawy i pomysłowy sposób.
    10p

     

    Temat

     

     

    Zrealizowany temat pobieżnie.Kilka rzeczowych informacji.Brak chronologii.
    Zrealizowany temat.Kilka rzeczowych informacji, chronologiczny układ odwiedzanych miejsc.
    Zrealizowany temat.Dobrze dobrane informacje i chronologiczny układ odwiedzanych miejsc.
    Zrealizowany temat. Ciekawie dobrane informacje, chronologiczny układ odwiedzanych miejsc. Bogactwo treści.
    10p

     

    Organizacja grupy

     

     

    Podział obowiązków. Częściowe wywiązanie się z nich.Brak zadowalającego efektu końcowego.
    Podział obowiązków i wywiązanie się z nich.Brak zadowalającego efektu końcowego.
    Podział obowiązków i wywiązanie się z nich. Efekt końcowy zadowalający.
    Podział obowiązków i wywiązanie się z nich. Efekt końcowy na wysokim poziomie, wykraczający poza podstawowe umiejętności.
    10p

     

    Wycieczka - wyjście

     

     

    Opracowany plan, niezgodność czasowa, opóźnienia. Brak koordynacji grupy.
    Opracowany plan, małe opóźnienia. Brak koordynacji grupy.
    Opracowany plan, zgodność czasowa.Poprawna ogranizacja grupy.
    Opracowany plan, zgodność czasowa. Bardzo dobra organizacja grupy.
    10p

     

    Część dokumentalna

     

     

    Zebrane materiały. Słaba prezentacja.
    Zebrane materiały, chronoligiczne przedstawienie.
    Zebrane materiały, ciekawe i chronoligiczne przedstawienie.
    Zebrane chronologiczenie materiały, zaskakująco, ale ciekawie przedstawiene.
    10p

     

    Wróć do początku


    Konkluzja


    Zdjęcia pochodzą ze strony: http://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawa


    "Jak przygoda to tylko w Warszawie?" - która z nich była dla Ciebie najciekawsza

    Czym zachwyca Cię Mała Ojczyzna?

    Które z miejsc jest Ci najbliższe?

    Gdzie zabrałbyś Nas następnym razem?

    Jaką wartość mają dla ciebie miejsca upamiętniające wydarzenia historyczne?

    Czy Warszawa jest stolicą nauki?

    Czy waro odwiedzać Stolicę?

    Komunikacyjny świat - dziś i jaka jest jego przyszłaość.

     

    Wróć do początku


    Uwagi

    Projekt, który będziecie tworzyć na zajęciach jest połączeniem wiedzy z różnych przedmiotów, dlatego wraz z nauczycielami postanowiliśmy, że efekt waszej pracy zostanie pokazany wszystkim i oceniony pod względem spójności treści.
    Jednocześnie informuję Was, że możecie oczekiwać pomocy od nauczcieli przedmiotu, chętnie poświęcą swój czas, aby Wam pomagać w tworzeniu dzieła.

    Życzę Wam przyjemnej pracy i sukcesu

     

    Wróć do początku

    Data ostatniej aktualizacji - 30.05.2008r. Wykonano na podstawie szablonu