GRANIASTOSŁUPY

WebQuest dla klasy VI szkoły podstawowej

Wykonany przez

Renata Kaczmarczyk
renataka6@wp.pl.



Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Uwagi | Źródła, zasoby


Wprowadzenie

    "Trzeba, żeby się dzieci uczyły igrając i swawoląc,
    a do nas należy takie im podawać zabawki,
    takiemi je tylko rzeczami zajmować, w takie miejsca naprowadzać,
    gdzie się mogą nauczyć, czego żądamy."

Jędrzej Śniadecki

Większość z Was szóstoklasiści, posiada w domu komputer. Chciałabym abyście wykorzystali go do nauki i zdobywania informacji matematycznych. Wielokrotnie korzystaliście z komputera jako źródła informacji. Chciałabym Was przekonać, że komputer,a w szczególności Internet, mogą wam równiez pomóc do zdobywania wiedzy matematycznej. Myślę, że wykonane zadanie, jakie stawiam przed Wami, nie tylko poszerzy Waszą wiedzę na temat brył ale także wzbudzi w Was większe zainteresowanie matematyką.

 

Wróć do początku


Zadanie

Waszym zadaniem będzie:

  • zebranie informacji o własnościach różnych rodzajów brył;
  • opracowanie zdobytych informacji i przedstawienie ich w postaci dokumentu-plakatu lub prezentacji multimedialnej.

    Na przygotowanie swojego zadania macie 30 dni.
      POWODZENIA !

 

Wróć do początku


Proces

    Będziecie pracować w trzech grupach. W każdej grupie wybierzcie lidera. Liderzy losują jeden rodzaj brył z podanych poniżej i zbierzecie informacje na temat:
  • prostopadłościany (sześciany);
  • graniastosłupy proste i prawidłowe;
  • ostrosłupy.
  • Grupa dzieli się na dwie podrupy, pierwsza będzie wyszukiwać informacje i ciekawostki, a druga zajmować się będzie tworzeniem prezentacji multimedialnej lub plakatu.

    Mają to być informacje dotyczące własności brył-podstawy, ściany boczne, krawędzie. Najlepiej jakby te informacje były poparte rysunkami. Należy również znaleźć wzory na pole całkowite oraz objętość tych brył.

    Wszystkie informacje należy zamieścić, zgodnie z podziałem na grupy, mają być zapisane w postaci dokumentu - plakatu lub prezentacji multimedialnej.

    Przy tworzeniu opracowania dbajcie nie tylko o poprawność matematyczną, ale także ortograficzną.

     

    Wróć do początku


    Ewaluacja

    Praca będzie oceniana zespołowo, a oto kryteria tej oceny:

     

     

    Wymagania

    Podstawowe (1 pkt)

    1

    Rozszerzające(2 pkt)

    2

    Dopełniające (3 pkt)

    3

    Wykraczające (4 pkt)

    4

    Punkty

     

    Poziom merytoryczny dokumentu (plakat lub prezentacja multimedialna)

     

    kilka mało interesujących informacji
    wiadomości niekompletne, pobieżne z rażącymi błędami merytorycznymi
    wiadomości niekompletne, brak błędów merytorycznych
    pełny opis, wzory przedstawione na przykładach i rysunkach
    1 - 4

     

    Wykonanie prezentacji multimedialnej lub plakatu

     

     

    prezentacja tylko zaczęta
    prezentacja wykonana nieestetycznie, zawiera błędy stylistyczne i ortograficzne
    prezentacja ciekawa graficznie, dobry dobór kolorów, bez błędów ortograficznych i stylistycznych
    prezentacja bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana, atrakcyjna wizualnie, bez błędów ortograficznych i stylistycznych
    1 - 4

     

    Współpraca w grupie

     

     

    całkowity brak współpracy
    większość pracy indywidualnej
    dobra organizacja pracy w grupy, współdziałanie w grupie
    doskonała współpraca całej grupy
    1 - 4

    SKALA OCENIANIA:

      12 - 11 bardzo dobry
      10 - 9 dobry
      8 - 6 dostateczny
      5 - 3 dopuszczający
      2 - 0 niedostateczny

     

     

    Wróć do początku


    Konkluzja

    Praca ta dostarczyła Wam wiedzy na temat różnych rodzajów brył. Plansze powiesimy na gazetce w pracowni matematycznej.

      Nauczyliście się też wyszukiwać informacje i przetwarzać je. Mam nadzieję, że tworzenie plakatów i prezentacji multimedialnej dostarczyło Wam wiele przyjemności i satysfakcji z dobrze wykonanego zadania.

     

    Wróć do początku


    Uwagi

    Plakaty powinny być wykonane na brystolu.

    Pracując nad tą prezentacją - plakatem możecie korzystać z podręczników do matematyki a inne ciekawe informacje znajdziecie w Internecie.

     

    Wróć do początku


    Źródła, zasoby

    Strony internetowe o matematyce.

    Podręczniki do matematyki lub o matematyce.

    Własne obserwacje i spostrzeżenia.

    Odnośnik do szablonów i przydatnych poradników.

    Możecie też skorzystać z innych stron internetowych dotyczących tematu.

     

    Wróć do początku

    Data ostatniej aktualizacji. Wykonano na podstawie szablonu