Jedziemy do Zakopanego!





WebQuest przygotowany dla ucznia klasy V szkoły podstawowej
Sprawdza umiejętność stosowania zdobytej wiedzy w praktyce

WebQuest opracowała:

Anna Błachnio




Kliknij aby obejrzeć Kliknij aby obejrzeć Kliknij aby obejrzeć


Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Źródła informacji | Kryteria oceny | Podsumowanie





Wprowadzenie

Wyobraźcie sobie, że jesteście organizatorami wycieczki do Zakopanego.
Macie zaplanować ją od początku do końca, tak aby zawierała jak najwięcej atrakcji, była dynamiczna i jednocześnie cieszyła się dużym zainteresowaniem.
A zainteresowanie to program i oczywiście cena.

A więc do pracy.

Zaczynamy!!!

 

Wróć do początku


Zadanie

Waszym zadaniem będzie zaproponowanie trasy wycieczki oraz skalkulowanie jej kosztów.
Wycieczka ma się odbywać na terenie Zakopanego i/lub okolic.
Należy również stworzyć hasło reklamowe zachęcające turystów do udziału właśnie w tej wycieczce.

Przedstawienie efektów Waszej pracy nastąpi za miesiąc i może być ono: prezentacją mulimedialną, folderem,plakatem... ukazującym trafność Waszej decyzji.

 

Wróć do początku


Proces

Aby rozwiązać to zadanie należy przejść przez następujące etapy.

  1. Podzielcie się na grupy pięcioosobowe.
  2. Wybierzcie koordynatora działań.To on pokieruje Waszą dalszą pracą.
  3. Wyszukajcie atrakcji Zakopanego i regionu.
  4. Przygotujcie cennik dotyczący zwiedzania ciekawych miejsc (zgromadzonych w punkcie 3)
  5. Przygotujcie cennik posiłków, ewentualnych noclegów, przewodnika, autokaru...
  6. Zaproponujcie różne warianty tras wycieczki.
  7. Przeliczcie koszty powstałych tras wycieczek.
  8. Wybierzcie najbardziej atrakcyjny i korzystny wariant wycieczki.
  9. Stwórzcie hasło reklamowe zachęcające do udziału w tej wycieczce.
  10. Zaplanujcie w jaki sposób przedstawicie pozostałym grupom efekt Waszej pracy (prezentacja multimedialna, folder, plakat...).
  11. Wykonajcie produkt końcowy.

 

Wróć do początku


Źródła informacji

Przy opracowywaniu tematu zajrzyj na:


http://www.zakopane.pl/

http://www.enoclegi.zakopane.pl/

http://www.mati.com.pl/pinkwart/znetatr/znetatr.htm

http://www.polskieszlaki.pl/krupowki-w-zakopanem.htm

http://przewodnik.onet.pl/1110,2156,1064270,dolina_koscieliska,artykulr.html

http://www.mojetatry.pl/podstrony/Dolina_pieciu_stawow_polskich_miejsca_1.php

http://www.zakopane.popracy.pl/

http://www.odleglosci.pl/zdjecia,Zakopane,galeria,0.html

http://www.e-zakopane.info/wystawa_3.htm

http://www.zakopane.urlop.info.pl/galeriaZoom/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tatrzański_Park_Narodowy

http://pl.wikipedia.org/wiki/Morskie_Oko

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prezentacja_multimedialna

http://www.microsoft.com/poland/office/akademia/pre_ppoint.mspx

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plakat

http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama

http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/2720/idc/13/




Wróć do początku


Kryteria oceny

Wasza praca oceniana będzie według następujących kryteriów:

 

Wymagania

Podstawowe

1

Rozszerzające

2

Dopełniające

3

Wykraczające

4

Punkty

 

Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru) .

 

Duża pobieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów oraz uzasadnienia własnej opinii
Pokaźny zbiór informacji lecz powściągliwa argumentacja i mało przekonywujące uzasadnienie
Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru
1-4

 

Opracowanie tematu i dobór materiałów.

 

 

Temat opracowany pobieżnie, bez zagłębiania sie w szczegóły.
Poprawne zrealizowanie tematu, dość szczegółowo.
Bogate opracowanie tematu, zawierające przykłady, ciekawostki itp.
Zaawansowane opracowanie tematu, z licznymi rysunkami, przykładami itp.
1-4

 

Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji ustnej)

 

 

Prezentacja mało ciekawa, brak pewności siebie, brak przygotowania oraz własnej opinii
Prezentacja ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, brak własnej opinii
Bardzo ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób, widoczne zaangażowanie uczniów w realizację projektu
Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób (eksponaty etc.), widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie
1-4

 

    Przedziały punktowe i oceny:

    • 12 - 11 - bardzo dobry

    • 10 - 9 - dobry

    • 8 - 6 - dostateczny

    • 5 - 4 - dopuszczający

    • 3 - 0 - niedostateczny

    Wróć do początku


    Podsumowanie

    Mam nadzieję, że wykonanie tej pracy przyniosło Wam wiele satysfakcji.
    Nauczyliście się gromadzic, selekcjonować, przetwarzać informacje.
    Udoskonaliliście także umiejętność wykonywania działań matematycznych.
    Musieliście dokonać wyboru, a więc kolejne doświadczenie w podejmowaniu decyzji i o tyle trudnej, bo grupowej.
    Mam nadzieję, że towarzyszyły temu burzliwe dyskusje.
    Z całą pewnością została również ugruntowana Wasza wiedza dotycząca Zakopanego - jednego z najpiękniejszych zakątków Polski.


    A teraz zapraszam do wzięcia udziału w takiej wycieczce!!!


     


    Wróć do początku

    Wykonano na podstawie szablonu