Jak wyposażyć i wypromować zespół muzyczny ?

Wprowadzenie Do góry

Autor: Paweł Kozłowski efs_066 A4
WebQuest: dla uczniów klasy 4 technikum

Strona przedstawia zadanie do wykonania metodą projektu z wykorzystaniem sieci Internet. Więcej informacji na temat WebQuestu na stronie domowej

Wstęp Do góry

Macie bojowe zadanie, wypromować szkolny zespół "Cantare". Członkowie zespołu posiadają mało zaawansowane technologicznie (niezelektryfikowane) instrumenty prywatne, takie jak: gitary akustyczne, kontrabas, saksofon itp. Ze względu na wymagania stawiane przez studio nagraniowe, należy zakupić profesjoinalny sprzęt muzyczny, taki jak syntezator, gitary elektryczne, zestaw perkusyjny i mikrofony. Po nagraniu w studio szkolnym płyty demo, należy podjąć działania promocyjne, które rozsławią zespół.

Zadanie Do góry

Zadaniem dla Ciebie jest przedstawienie dyrektorowi szkoły raportu zawierającego kosztorys i opis sprzętu, który warto by było zakupić dla zespołu. Każdy produkt, który chcecie zakupuić będzie musiał być udokumentowany fakturą VAT i posiadać gwarancję. Ponadto należy w raporcie zawrzeć informacje o kosztach promocji zespołu przede wszytstkim w lokalnych rozgłośniach radiowych.

Proces Do góry

  1. Podzielcie się na zespoły cztero-osobowe.
  2. Określcie kwotę, której nie możecie przekroczyć przy zakupie i promocji.
  3. Do przydzielenia są dwa zadania:
    a) wybranie instrumentóww z oferty firm muzycznych
    b) zapewnienie czasu antenowego przede wszystkim w lokalnych rozgłośniach radiowych
  4. Niech dwie osoby z grupy wybiorą zadanie a) i wykonają je niezależnie od siebie. Pozostałe dwie osoby niech wykonają niezależnie od siebie zadanie b)
  5. Skorzystajcie z zamieszczonych poniżej odnośników lub wyszukajcie inne strony zawierające niezbędne informacje

    Strony dotyczące instrumentów muzycznych

    Strony lokalnych i ogólnopolskich rozgłośni radiowych
    W grupie przeanalizujcie jaki zakup będzie najkozrystniejszy pod kątem przydatności do zespołu, parametrów i ceny. Zróbcie listę.
  6. Skorzystaj ze schematu jak zebrać (indywidualnie) potrzebne informacje:
    a) wybierz, które elementy z listy będą ci potrzebne dla zespołu
    b) korzystając z dostępnych cenników i opisów produktów, wybierz instrumenty o odpowiednich parametrach
    c) dla każdego instrumentu określ konkretny model (typ, firmę, parametry)
    d) podsumuj ceny wybranego przez Ciebie sprzętu
  7. W grupie przedstawcie sobie nawzajem propozycje sprzętu
  8. Przedyskutujcie wspólnie Wasze projekty i wybierzcie, który wg Was byłby najlepszy (tj. spełnia wymagania zespołu i studia i nie przekracza ustalonej przez Was granicy cenowej)
  9. Nie zapomnijcie uzasadnić dlaczego wybraliście takie, a nie inne instrumenty
  10. W podobny sposób określcie radio w którym zespół bedzie promowany
  11. Przedstawcie dyrektorowi szkoły raport i kosztorys wybranego przez Was sprzętu i dzialań promocyjnych

Kryteria oceny Do góry

Początkowe
1
Rozwinięte
2
Zaawansowane
3
Wzorcowe
4
Punkty
Wybór potrzebnych instrumentów Zakup niepotrzebnych instrumentów Zbyt mało instrumentow zakupiono Komplet instrumentów ale o zbyt słabych parametrach Odpowiednio dobrane instrumenty dla całego zespołu 4
Odpowiedni dobór parametrów technicznych Zbyt słabe parametry większości instrumentów Nie wszystkie instrumenty mają dobre patametry Zbyt wysokie parametry Odpowiednie parametry 4
Kryteria cenowe Mocno przesadzona cena w góre lub dół Cena mieszcząca się w limicie ale parametry zbyt ubogie Dobre parametry sprzętu ale cena zbyt wysoka Odpowiednio dobrane ceny do możliwości 4
Uzasadnienie wyboru Brak konkretnych uzasadnień Nieodpowiednie lub bezsensowne uzasadnienia Nieuzasadnione zawyżenie parametrów instrumentów Dokładne sprecyzowanie co do czego i po co jest oraz dlaczego akurat to a nie inne 4

Konkluzja Do góry

Po rozwiązaniu tego WebQuestu już wiecie jakimi kryteriami się kierować przy zakupie sprzętu (instrumentów) ala zespołu muzycznego. Umiecie wybrać odpowiednie instrumenty oraz określić ich parametry.