Zespół Downa ...

Autyzm dziecięcy ...

Mózgowe porażenie dziecięce ...

Co to?

WebQuest dla licealistów i studentów

Wykonany przez

Tomasza Gradzińskiego
franciszek333@wp.pl


Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Źródła, zasoby


Wprowadzenie

Czy spotkałeś kiedyś dziecko niepełnosprawne? Dziecko, które wygląda inaczej, zachowuje się inaczej ...

Jak się czułeś? Może byłeś zakłopotany, zawstydzony? A może ukradkiem patrzyłeś z zainteresowaniem?

To, co jest inne, nieznane - ciekawi, intryguje, niepokoi ...

Zapraszam Cię,

żebyś poznał tajemniczy świat, w którym żyją dzieci z autyzmem;

żebyś odkrył, co jest najważniejsze dla dzieci z zespołem Downa;

żebyś zobaczył, czego możesz nauczyć się od dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.

Odkrywając świat dzieci niepełnosprawnych, masz szansę odkryć nowy, nieznany świat.

Tworząc serwis internetowy na ten temat pomożesz innym w odkryciu i zrozumieniu (a może spełnieniu :) ich marzeń.

Zapraszam Cię na wyprawę!

 

Wróć do początku


Zadanie

Efektem Waszej pracy będzie strona internetowa nt. dzieci z autyzmem, z zespołem Downa oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym.

Strona powinna zawierać:

  1. Opis zaburzenia, danej niepełnosprawności.
  2. Informacje o funkcjonowaniu i rozwoju dzieci.
  3. Relacje rodziców dzieci niepełnosprawnych lub samych dzieci.
  4. Fotografie, krótkie filmy przedstawiające dzieci (np. z YouTube).
  5. Twórczość dzieci lub ich rodziców (poezja, reprodukcje obrazów, zdjęcia rzeźb itp.).
  6. Dane teleadresowe instytucji zajmujących się pomocą osobom z daną niepełnosprawnością w Waszym województwie.

 

Wróć do początku


Proces

Żeby dobrze wykonać zadanie, skorzystajcie z następujących wskazówek:

  1. Dobierzcie się w trzy sześcioosobowe zespoły.
  2. Wybierzcie rodzaj niepełnosprawności, kórym chcecie się zająć (można przeprowadzić losowanie).
  3. Każdy z grupy powinien wybrać jeden z punktów przedstawionych w części "Zadanie".
  4. Eksplorując Internet, pozyskujecie informacje na wybrany temat.
  5. Podczas spotkania w grupie, każdy przedstawia to, co zgromadził.
  6. Poddajecie krytycznej ocenie zebrany materiał i wybieracie to, co najważniejsze, co będzie umieszczone na stronie www.
  7. Opracowujecie projekt strony internetowej prezentującej zebrane przez Waszą grupę informacje.
  8. Każdy projekt prezentowany jest na forum klasy i poddawany krytycznej analizie.
  9. Po ew. poprawkach wybrany zostaje jeden projekt strony www, wg którego będą dostosowane pozostałe.
  10. Każda grupa wykonuje swoją stronę i umieszcza na serwerze szkolnym.

 

Wróć do początku


Ewaluacja

Ocenie będzie podlegać efekt końcowy Waszej pracy, czyli Wasza strona internetowa.

Za umieszczenie na stronie każdego punktu z częsci "Zadania" można otrzymać 1 punkt.

Żeby praca była zaliczona trzeba zrealizować dwa pierwsze punkty i zdobyć w sumie minimum 4 punkty.

Strona doskonała powinna zawierać wyjaśnienia trudnych pojęć oraz bibliografię.

Zagadka dla dociekliwych: Co jest niezwykłego w fotografii na górze strony?

 

Wróć do początku


Konkluzja

Mam nadzieję, że praca, którą wykonaliście dała Wam wiele satysfakcji.

Wasza wiedza na temat dzieci z powyższymi niepełnosprawnościami jest teraz dużo większa, niż przed rozpoczęciem pracy.

Możecie - i powinniście! - dzielić się nią z innymi ludźmi.

Wierzę, że dzięki Wam ten świat będzie miał z każdym dniem coraz mniej barier, a ludzie coraz więcej zrozumienia i miłości.

Dziękuję za dobrą pracę i zaangażowanie.

 

Wróć do początku


Źródła, zasoby

Możecie zacząć od Wikipedii. Znajdziecie tam podstawowe informacje i wiele przydatnych odnośników do ciekawych stron.

Oczywiście warto korzystać z Google oraz pomocna może się okazać strona YouTube.

 

Wróć do początku

Data ostatniej aktualizacji: 29-04-2008r. Wykonano na podstawie szablonu