Poznajemy kraje Unii Europejskiej

Web Quest

III klasa gimnazjum

Katarzyna Mazurowska         

Wprowadznie

Zadanie

Proces

Ewaluacja

Konkluzja

Źródła

 

Wprowadzenie

Polska przystąpiła już do Unii Europejskiej. Czy wiesz jakie kraje należą do Unii Europejskiej? A które nie należą? Co wiesz
o krajach Unii? Czy potrafisz powiedzieć kilka ciekawych zdań na temat każdego kraju, wskazać ciekawe miejsce warte
odwiedzenia? Ten WebQuest sprawi, że będziecie potrafili odpowiedzieć na powyższe pytania.

Zadanie

Ty i Twoi koledzy pracujecie w Biurze Podróży 'Euro-Podróż' . Biuro specjalizuje się w organizacji wycieczek do krajów
europejskich. Otrzymaliście zadanie przygotowania internetowego przewodnika po krajach Unii Europejskiej. Spróbujcie stworzyć
ciekawą stronę www prezentującą kraje Unii Europejskiej oraz najciekawsze miejsca, które warto w nich zwiedzić. Nie
gromadźcie nudnych danych na temat krajów; o każdym z nich znajdźcie coś ciekawego, zaskakującego, coś co sprawi, że każdy
będzie o tym kraju pamiętał.
 

Proces

  1. Każdy zostaje przydzielony do jednej z czterech grup. Zadaniami poszczególnych grup będzie
    Zaprojektowanie strony głównej z informacjami ogólnymi o Unii Europejskiej, listą wszystkich krajów. Zadaniem Waszym
    będzie także ostateczne zebranie stron przygotowanych przez kolegów i koleżanki z innych grup i podlinkowanie ich do strony
    głównej.

  2. Zaprojektowanie stron dla 5 krajów Unii Europejskiej.

  3. Zaprojektowanie stron dla 5 krajów Unii Europejskiej.

  4. Zaprojektowanie stron dla 5 krajów Unii Europejskiej.

Jak pewnie zauważyliście praca będzie wymagała pewnej koordynacji .

Plan działania:

  1. Podzielcie się na grupy.

  2. Grupa I musi na początek wyszukać listę wszystkich krajów Unii Europejskiej tak, aby inne grupy mogły dokonać przydziału krajów, którymi będą się zajmować. Sprawdźcie listę krajów w kilku źródłach. Która strona będzie najbardziej wiarygodnym
    źródłem?

  3. Dokonajcie przydziału krajów do grup. Jeżeli nie możecie dojść do zgody - losujcie!

  4. Grupy II, III i IV przygotowują strony o przydzielonych im krajach.

  5. Grupa I przygotowuje stronę główną.

  6. Grupa I po otrzymaniu prac pozostałych grup dodaje linki do strony głównej.
     

Wskazówki dla:
 

Grupy I

Sprawcie by strona była jak najbardziej atrakcyjna, przyciągnęła internautę. Zamieśćcie na stronie flagę Unii Europejskiej.
Czy potraficie dodać do strony hymn Unii, tak aby został odtworzony automatycznie kiedy internauta odwiedzi stronę? Sporządźcie listę alfabetyczną wszystkich krajów Unii Europejskiej i umieśćcie ją na stronie. Może przy nazwie kraju umieścicie ikonę z flagą danego kraju?

Grup II, III, IV

Sprawcie by strona była jak najbardziej atrakcyjna, przyciągnęła internautę. Nie umieszczajcie na stronie nudnych danych na temat kraju. Znajdźcie coś fascynującego na temat kraju tak, aby przykuć uwagę internauty. Pomyślcie o ciekawym zdjęciu związanym z krajem. Czy potraficie dodać do strony hymn kraju, tak aby został odtworzony automatycznie kiedy internauta odwiedzi stronę?

Ewaluacja

 

 

Początkowe

Rozwinięte

Zaawansowane

Wzorcowe

Punkty

Opracowanie tematu i dobór materiałów. Wartość merytoryczna. Temat opracowany pobieżnie, same ogólne fakty. Błędy ortograficzne. Temat opracowany szczegółowo, poprawnie. Temat opracowany szczegółowo, zawierający ciekawostki, brak błędów. Zaawansowane opracowanie tematu, ciekawy styl pisania, tekst poprawny gramatycznie.  
Poprawność i jakość strony HTML. Strona mało estetyczna i źle sformatowana. Tekst sformatowany z pewnymi błędami; tekst czytelny, odpowiednio dobrane kolory. Tekst poprawnie sformatowany, dobrze dobrane kolory, ciekawe rozmieszczenie materiałów na stronie. Tekst dobrze sformatowany, strona wykonana estetycznie, przejrzysta, z elementami graficznymi. Ciekawe  rozmieszczenie materiałów na stronie.  

Konkluzja

Internet to kopalnia wiedzy, korzystanie z jej zasobów ma wiele zalet. Wykonując projekt poznaliście  kraje wchodzące w skład Unii Europejskiej, ich kulturę, obyczaje, zabytki. Dowiedzieliście się jakie korzyści przyniosło wstąpienie Polski do UE. 

Źródła