Aleksander Olszewski

WebQuest Jest przewidziany dla uczniów liceum na pzredmiot Informatyka

Wprowadzenie

Tu piszesz wprowadzenie dla swoich uczniów. Jest to krótki wstęp lub opis o czym ma być ten projekt. Można już wspominać o rolach ucznia, jeśli takie będzie miał przybrać w zadaniu. Po tym wstępie uczeń powinien być odpowiednio zachęcony do czytania dalszego ciągu.

Tu więc komunikujesz podstawowe cele i wciągasz ucznia w wir dalszej pracy.

do góry

Zadanie

Napisz zwięźle i jasno jakiego rezultatu działań ucznia oczekujesz. Zadania powinny zawierać:

  • problem do rozwiązania;
  • co ma być sformułowane i obronione?
  • jaki ma być końcowy "produkt";
  • jakie mogą pojawić się komplikacje do rozwiązania;
  • jak należy opisać własne "odkrycia";
  • jakie ma być podsumowanie;
  • jak po mistrzowsku lub po dziennikarsku przekazać wiadomość
  • twórcza praca, lub
  • coś co wspomoże twórczą pracę i zebrane wnioski

Jeśli produkt końcowy wymaga jakiś narzędzi (np., HyperStudio, the Web, video), wymień je tutaj

Nie pisz kolejnych kroków, przez które będzie przechodził uczeń, to napiszesz w procesie

do góry

Proces

Tu zamieścisz kroki, które powinni wykonać uczący się. Użyj numerowanej listy na swojej stronie, która będzie się automatycznie numerować kolejnymi liczbami. To będzie też pomocne dla innych nauczycieli, jeśliby chcieli adaptować Twoją stronę do swoich potrzeb, im więcej szczegółów tym lepiej. Pamiętaj, że dokument adresujesz do uczniów, jednak może on być użyty i przez inne osoby.

  1. Po pierwsze podzielisz uczniów na grupy.
  2. Po drugie przydzielisz im role do odegrania.
  3. ... itd., itp.

Uczący się będą mieli dostęp do źródeł on-line, które podał nauczyciel. Jeśli podzielimy uczniów na grupy, to mogą być odnośniki dla poszczególnych grup, nawet z określeniem poziomu.

W procesie też można określić wskazówki dla uczniów, jak mogą organizować zebrane informacje np. w wykresy, tabele podsumowujące lub inne zorganizowane struktury.

do góry

Ewaluacja

Napisz uczniom, jak będziesz oceniać ich projekt. Szczególnie jak będziesz oceniać pracę grupy, a jak ich wkład indywidualny.

Wymagania
 
Podstawowe
1
Rozszerzające
2
Dopełniające
3
Wykraczające
4
Punkty
 
Wymagania Podstawowe Rozszerzające Dopełniające Wykraczające Punkty
Jakość ... Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie ile?
Cel (obiektywny) albo Wykonanie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie ile?
Cel (obiektywny) albo Wykonanie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie ile?
Cel (obiektywny) albo Wykonanie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie ile?
Cel (obiektywny) albo Wykonanie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie Opisz swoje wymagania na dany temat na tym poziomie ile?

do góry

Konkluzja

Kilka zdań podsumowujących. Możesz zadać kilka retorycznych pytań lub stwierdzić, co Ty myślisz o tym czego uczniowie się nauczyli :). Możesz podłączyć jakieś linki do stron na których inni wypowiadają się na ten sam temat.

kolejne paragrafy

do góry

Uwagi

Możesz je skierować do uczniów wykonujących projekt lub do innych np. nauczycieli, którzy będą go chcieli wykorzystać dla swoich uczniów.

Może to byc dodatkowa strona związana ze szczególnymi wymaganiami Twojego projektu.

do góry

Źródła, zasoby

Napisz linki do źródeł z grafiką, muzyką, tekstami, które mogą pomóc uczniom w realizacji projektu. Podziękuj wszystkim, którzy pomogli w tym projekcie.

Podaj listę książek i innych pomocy, które mogą się przydać.

Podaj odnośnik do szablonów i przydatnych poradników i innych aktualnych miejsc z szablonami, lub np. ogromnych zasobów grafiki, filmów, muzyki, na licencji CreativeCommons, które możesz pobrać dla własnych celów i z góry wiesz na jaki sposób używania zgadza się autor dzieła.

do góry