Wstęp Zadanie Proces Ewaluacja
Wstęp
Dzięki temu ćwiczeniu będziesz miał okazję zapoznać się z zagadnieniem honoru.
Droga, jaką za chwilę możesz przebyć pozwolo Ci zrozumieć, czym jest honor a
także da Ci możliwość zaobserwowania, jak
pojęcie honoru zmieniało się wraz z postępem cywilizacyjnym i jakie różnice dotyczące
honoru daje się zaobserwować u innych kultur. Twoje poszukiwania dają kilkustronne
korzyści. Po pierwsze, dzięki nim zgłębisz jedno z najciekawszych i najbardziej ważkich
pojęć etycznych, po drugie - zapoznasz się z procesem tworzenia prezentacji
w PowerPoint'cie lub z procesem tworzenia multimedialnych stron.
Zadanie Proces
W tej części znajdziesz linki do stron, na których opisuje się
problemy związane z pojeciem honoru. Następnie, po dokładnym przeczytaniu informacji
ze wskazanych stron, wynotuj odpowiedzi na postawione wyżej pytania.
Wykorzystując przyswojoną wiedzę spróbuj zbudować stronę, dzięki której inni
uzyskają obszerną wiedzę na tematy związane z honorem. Jeżeli tworzenie strony jest
dla ciebie zbyt wielkim wyzwaniem, popracuj nad zbudowaniem, jak najlepszej prezentacji w
PowerPoint'cie lub właściwie sformatowanym tekstcie w Word'zie.
Twoja praca zostanie oceniona. Poniżej, w rozdziale
Ewaluacja przedstawiono system oceniania.
Zapoznaj się również z rozdziałami
Zadanie i Proces
odnajdziesz w nich pytania do Twojej pracy oraz wskazówki i linki do stron,
w których uzyskasz konieczne informacje. Swoją pracę możesz wykonać samodzielnie, jak również
w zespole. Powodzenia.
Poniżej zapisano szereg pytań. Twoje zadanie będzie polegało na
udzieleniu na nie odpowiedzi. Zastanów się, czym jest konor?
Pyt 1.
Podaj przykłady zachowań honorowych i niehonorowych.
Pyt 2.
Kogo uważa się za człowieka honoru?
Pyt 3.
Czy za człowieka honoru można uznać Zawiszę Czarnego?
Pyt 4.
Jak uważasz, czy dawniej pojęcie honoru było inaczej rozumiane niż obecnie?
Pyt 5.
Czy pojęcie honoru i kodeksy honorowe były znane również poza Europą?
Istotne jest abyś w przeszukiwanych stronach dokonał wieloaspektowej analizy
informacji, a następnie przedstawił własne spostrzeżenia i wnioski w sposób możliwie najpełniej
syntetyczny.
Zwróć uwagę na:
- aktualne znaczenie pojęcia honoru,
- rodzaje zachowań honorowych,
- zmianę znaczenia pojęcia honoru od starożytności do czasów współczesnych,
- związane z zahowaniami honorowymi aspekty geograficzno - kulturowe.
Niezbędną wiedzę znajdziesz na:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honor_%28poj%C4%99cie_moralne%29
http://monika.univ.gda.pl/~literat/honor/0002.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zawisza_Czarny_z_Garbowa
http://www.sciaga.pl/tekst/41243-42-czy_starooytne_idea_y_mog_by_cenne_dla_cz_owieka_wsp_czesnego
http://www.sciaga.pl/tekst/15026-16-kodeks_honorowy_i_kultura_rycerska_xxi_wieku_czy_moona_m_wi_o_takim_zjawisku
http://www.ju-jitsu.cad.pl/pol/japonia/bushido.htm
http://www.samuraje.historicus.pl/bushido.htm
Tutaj znajdziesz informacje i wskazówki, jak tworzyć Internetowe strony:
http://webmaster.helion.pl/kurshtml
http://www.kurshtml.boo.pl
http://wellstyled.com/tools/colorscheme2
http://webmaster.helion.pl/kurshtml/skrypt/skrypt.htm
http://mrostkow.oeiizk.waw.pl/skrypt1.htm
http://stat.4u.pl/index.html
http://mrostkow.oeiizk.waw.pl/galeria.htm
Ewaluacja
Twoja ocena będzie zależna od kilku czynników. Wsród nich są:
-jakość i ilość prezentowanych wiadomości,
-forma prezentacji,
-stopień zaangażowania,
-estetyka pracy.
Szczegółowy opis wymagań odnajdziesz niżej:
Forma Pracy |
Elementarne
|
Dostateczne
|
Dobre
|
Bardzo Dobre |
Punkty |
---|---|---|---|---|---|
|
3 punkty |
6 punktów |
9 punktów |
12 punktów |
od 3 do 12 punktów |
|
2 punkty |
4 punkty |
6 punktów |
8 punktów |
od 2 do 8 punktów |
|
1 punkt |
2 punkty |
3 punkty |
4 punkty |
od 1 do 4 punktów |
|
3 punkty |
6 punktów |
9 punktów |
12 punktów |
od 3 do 12 punktów |
Jak łatwo można policzyć, maksymalna liczba punktów wynosi 24.
Aby ją otrzymać należy dokładnie opracować materiał a następnie wykonać Internetową stronę.
Jeżeli jednak stworzenie strony jest zbyt trudną operacją, możesz przedstawić
swoją zgromadzoną wiedzę w inny sposób. Aby zaliczyć zadanie wystarczy, że zdobędziesz 6 punktów
za treść i 4 punkty za formę. Zastanów się nad sposobem i wybierz najbardziej
odpowiedni. Powodzenia.
Kliknij aby wrócić do początku