WebQuest

dla trzeciej klasy szkoły podstawowej

Powtarzamy materiał i bawimy się!

Autor: Marcin Piotrowicz




Wprowadzenie

Kochane trzeciaki. Kończymy naukę w klasie trzeciej. Na koniec roku pochwalimy się tym, czego się nauczyliśmy i spędzimy kilka lekcji w pracowni komputerowej. Mam dla Was niesamowite zadanie, które nazwiemy projektem.

Będzie on polegał na stworzeniu krzyżówek, które następnie umieścimy na naszej stronie internetowej.

Do dzieła!

 

< Wróć do początku


Zadanie

Oto co nas czeka:

  • Dostaniemy tematy, które nazwiemy kategoriami;
  • Każda grupa stworzy pytania do swojej kategorii;
  • Nauczymy się posługiwać programem ClipseCrossword;
  • Uworzymy nasze krzyżówki;
  • Umieścimy je na stronie internetowej;
  • Będziemy przy tym dobrze się bawić;
  • Sporo się nauczymy;
<

 

Wróć do początku


Proces

W tym miejscu opiszę kolejne etapy naszej pracy.

  1. Zostaniecie podzieleni na cztery grupy.
  2. Każda grupa wybierze kategorię i ma ułożyć do niej 12 poprawnych pytań i odpowiedzi.
  3. Grupa ma dwa dni na oddanie do sprawdzenia i nauczycielowi swoich pytań.
  4. Ostatecznie grupa powinna mieć zatwierdzone pytania i kategorię w ciągu tygodnia. Ilość poprawek nauczyciela nie wpływa na ocenę.
  5. Na lekcji poznacie program ClipseCrossword i w nim zgodnie z instrukcją umieścicie swoją krzyżówkę.
  6. Macie aż trzy lekcje w pracowni komputerowej, by przygotować krzyżówkę.
  7. Gotową krzyżówkę w postaci pliku z rozszerzeniem .html przynosicie nauczycielowi.
  8. Umieszczam krzyżówkę na naszej stronie internetowej.
  9. Bawimy się rozwiązując krzyżówki innych grup.

Kategoria powinna być związana z tym, o czym uczyliście się już w szkole. Mogą to być np. lektury, części mowy, zagadki z przyrody, zwierzęta, muzyka... Pytania nie muszą być łatwe, ale odpowiedzi powinny zawierać się w jednym wyrazie. Np. Kiedy pytamy o osobę, musimy zaznaczyć, że chodzi nam np o imię albo nazwisko.

Losowanie grup dwuosobowych odbędzie się na godzinie wychowawczej. Od tego momentu macie dwa dni, by przynieść na kartce propozycję kategorii i pytania do niej.W wymyślaniu pytań możecie posłużyć się waszymi podręcznikami, materiałami dostępnymi w bibliotece, zasobami w Internecie.

Na lekcji informatyki odwiedzicie tę stronę , na której znajduje się link do programu oraz szczegółowa instrukcja obsługi.

 

Wróć do początku


Ewaluacja

NaCoBeZU.

Czyli na co będę zwracał uwagę oceniając waszą pracę

  1. Wasza umiejętność pracy w grupie.
  2. Oddawanie poszczególnych etapów pracy w terminie.
  3. Czy pytania w krzyżówce są zgodne z kategorią.
  4. Czy udało Wam się stworzyć krzyżówkę.
  5. Ewentualne błędy w krzyżówce.

Oczywiście projekt, który oddacie będzie podlegał ocenie opisowej.

 

Wróć do początku


Konkluzja

Uff...chyba się udało? Co myślicie o swojej pracy? Ja jestem z Was bardzo zadowolony. Wiem, że to nie było łatwe.

Jeżeli będziecie mieli jakieś ciekawe pomysły,poza krzyżówkami oczywiście, to podzielcie się nimi. Sami widzicie, że lekcja powtórzeniowa nie musi być nudna.

Wszystkim Wam bardzo dziękuję.

 

Wróć do początku


Źródła, pomoc

Jeżeli potrzebujecie pomocy w projekcje wyślijcie zapytanie zapytanie na mojego e-maila.

Wszystkie pomoce jakie mogą być użyteczne w tym projekcje znadują się w szkolnej bibliotece.

Jeszcze raz podaję odnośnik strony prezentującej program do krzyżówek
<

Wróć do początku

Data ostatniej aktualizacji 04.2008. Wykonano dzięki uprzejmości.