Zadanie

Strona główna
Wstęp
Zadanie
Proces
Ewaluacja
Konkluzja
Źródła

Ostatnia aktualizacja 2006-11-04

Podzielcie się na 8 grup. Przeczytajcie polecenie. Jest ono wspólne dla wszystkich grup. Wyobraźcie sobie, że jesteście redaktorami kącika porad dla młodzieży w czasopiśmie Żyj zdrowo. Trafiają do Was listy uczniów, którzy borykają się z rożnymi problemami w nauce. Waszym zadaniem  jest odpowiedzieć na otrzymany list, udzielając rady jego adresatowi/adresatce.

A teraz konkretne listy dla każdej z grup:

Grupa I:

 Droga Redakcjo!

Mam na imię Ola. Chodzę do kl. II gimnazjum. Uczę się nieźle, ale mam problem z zapamiętywaniem słówek z języka angielskiego. Uczę się ich na bieżąco, ale jak pani zrobi kartkówkę, to wszystko zapominam. Rodzice chcą mnie posłać na korepetycje, ale wiem, ze ciężko pracują i nie jest ich na to stać. Co mam zrobić, aby skuteczniej uczyć się słówek? Pomóżcie!

                                                                          Ola

 

Grupa II

         Droga Redakcjo!

Proszę Was o pomoc w ważnej dla mnie sprawie. Ostatnio podjęłam ważną decyzję. Zaczęłam się odchudzać. Wiem, że nie liczy się wygląd, tylko wnętrze. Ale wiem również, że lepiej się będę czuła, gdy stracę kilka zbędnych kilogramów. Problem z tym, że gdy rozpoczęłam dietę, pojawiły się problemy z nauką. Nie mogę się skoncentrować i słabiej zapamiętuję to, czego się uczę. Napiszcie mi, jakie produkty żywnościowe pomogą mi w skuteczniejszym uczeniu się, a jednocześnie będą zdrowe dla mojego organizmu?

                                                                 Monika

 

Grupa III

Droga Redakcjo!

         Już tyle razy obiecałem rodzicom, że poprawię oceny, a tu znowu problem: dostałem jedynkę z klasówki!  Zawsze sobie postanawiam, że już od jutra będę się uczył systematycznie. Ale jak wracam do domu, to ciągnie mnie do komputera. Siadam na chwilę… a potem okazuje się, że jest już wieczór. Kiedy surfuję  po Internecie albo gram w jakąś gierkę, nie czuję  jak płynie czas. Potem postanawiam się pouczyć, ale dają  jakiś  fajny film w telewizji, więc znowu odkładam książkę. A potem to już jest późno i jestem zmęczony i śpiący. Czasem coś tam jeszcze poczytam, ale na drugi dzień już nic nie pamiętam. Tak upływa mój czas po szkole, a potem martwię się, co ja powiem rodzicom.

 Jak racjonalnie wykorzystać ma swój czas? Co zrobić? Pomóżcie!

                                                                      Michał

 

Grupa IV

Droga Redakcjo!

Ogólnie lubię szkołę i uczę się nieźle, ale mam jeden problem. Paraliżuje mnie strach przed klasówkami. Kilka dni przed sprawdzianem przeżywam zawsze straszny stres. Nie wiem, jak się uczyć, żeby utrwalić większą partię materiału. A czas goni! Zawsze z klasówek dostaję słabsze oceny niż z odpowiedzi ustnych z ostatnich lekcji. Choć naprawdę uczę się na bieżąco, to przed sprawdzianem wydaje mi się, że nie pamiętam nic. Jak mam powtarzać?  Co zrobić, żeby pokonać stres przed sprawdzianem?!

                                                                 Agata

 

 

Grupa V

Droga Redakcjo!

         Jestem w I klasie gimnazjum. Podobno jestem dobrą humanistką, ale matematykę też lubię. Problem mój zaczął się w tym roku. Chodzi o przedmiot, który doszedł nam w gimnazjum. Fizyka!!! Umiem wzory, rozumiem zjawiska fizyczne i umiem je wytłumaczyć, ale kiedy przyjdzie mi rozwiązać  zadanie… męczę się strasznie i nie wiem, z której strony zacząć. Wiem, że jeśli nie będę ćwiczyła rozwiązywania zadań, to narobię sobie zaległości w nauce i potem będzie mi trudniej. Doradźcie mi, jak pokonać zadanie z fizyki!

                                                                               Patrycja

 

Grupa VI

Droga Redakcjo!

Mam na imię Maciek. Uczę się raczej średnio. Wolę matematykę niż język polski. Ale i z tego przedmiotu chciałbym mieć jak najlepsze oceny. Wszyscy się zawsze cieszą, jak pani zadaje wiersz na pamięć, bo - jak mówią – to szansa złapania dobrej oceny. A ja, jak widzę wiersz, to nigdy nie wiem, jak się zabrać do jego nauczenia. No i zamiast złapać lepszą ocenę, to jeszcze pogarszam swoją sytuację. Powiedzcie mi, jak można się nauczyć na pamięć wiersza?! Dla mnie to czarna magia!

                                                                           Maciek

                                             

Grupa VII

Droga Redakcjo!

         Interesuję się sportem. Dużo trenuję, ale staram się również mieć niezłe stopnie, bo przecież nie zawsze będę sportowcem. Najwięcej trudności sprawia mi czytanie lektur. Po pierwsze, bo zajmuje dużo czasu, który mógłbym przeznaczyć na trening Po drugie, bo potem i tak niewiele wiem, jak pani na lekcji pyta. Pierwszy problem rozwiązuję w ten sposób, że staram się czytać jak najszybciej. Ale z pytaniami pani to już nie bardzo umiem sobie poradzić. Czasem pani mówi: Nie czytałeś lektury! A ja czytałem, tylko zapomniałem niektóre rzeczy. Jak mam czytać, żeby pamiętać? A może przy okazji coś notować? Tylko co? Ratujcie!

                                                            Damian

 

Grupa VIII

Droga Redakcjo!

         Najlepiej jest mi się uczyć z własnych notatek. Staram się w specjalnym zeszycie zapisywać wszystko, co mówią nauczyciele na lekcjach. W końcu jednak nie nadążam i tracę wiele ciekawostek i ważnych myśli. Również gdy czytam temat w podręczniku, chciałabym zanotować coś sobie, aby potem szybko powtórzyć. Zawsze kończy się jednak na tym, że przepisuję całe fragmenty tematu i nic z tego notowania nie wychodzi. Może Wy mi poradzicie co i w jaki sposób notować, żeby potem łatwiej było powtarzać? Będę wdzięczna za pomoc.

                                                                                Iza

 

• Wstęp • Zadanie • Proces • Ewaluacja • Konkluzja • Źródła •