|
Wprowadzenie
Ludzi żyjących w różnych krajach, na różnych kontynentach łączą wzajemne zależności. Każdy ma wpływ na to, w jakim świecie żyjemy. Problemy pozornie odległe nie są nam tak obce, jak mogłoby się wydawać. Będąc świadomymi i odpowiedzialnymi obywatelami regionu i kraju, możemy być jednocześnie świadomymi i odpowiedzialnymi obywatelami świata. Indywidualne działania mogą wpływać na dobrobyt, pokój, sprawiedliwość i przestrzeganie praw człowieka na całym świecie.
Waszym zadaniem będzie przygotowanie i zaprezentowanie Poradnika, w którym znajdzie się promocja działań na rzecz rozwoju oraz poprawa wiedzy na temat Milenijnych Celów Rozwoju, będących wymiernym zobowiązaniem społeczności międzynarodowej, w tym Polski, do redukcji ubóstwa i głodu, zapewnienia równego startu kobiet i mężczyzn, poprawy stanu zdrowia, zapewnienia powszechnej edukacji, walki z AIDS, czy ochrony środowiska naturalnego.
Zadanie
Poradnik może przyjąć postać strony HTML lub prezentacji w programie Microsoft PowerPoint. Dodatkowo musicie przygotować i zaprezentować scenkę na temat sytuacji człowieka w jednym z wybranych państw świata.
Proces
- Będziecie podzieleni na grupy czteroosobowe.
- Każda grupa będzie musiała zebrać informacje dotyczące:
- wyjaśnić pojęcie: Edukacji Globalnej
- wiedzy na temat Milenijnych Celów Rozwoju
- sytuacji człowieka w jednym z państw Trzeciego Świata
- przygotować Poradnik, w którym znajdzie się promocja działań na rzecz rozwoju oraz poprawa wiedzy na temat ubóstwa i głodu, równego startu kobiet i mężczyzn, poprawy stanu zdrowia, zapewnienia powszechnej edukacji, walki z AIDS, czy ochrony środowiska naturalnego
Ewaluacja
Uczniowie oceniani sa grupowo (cała grupa otrzymuje takie same oceny).
Wymagania
|
Podstawowe
1
|
Rozszerzające
2
|
Dopełniające
3
|
Wykraczające
4
|
Punkty
|
Zawartość merytoryczna
|
Duża pobieżność w opracowaniu tematu
|
Zbiór kilku ciekawych porad
|
Zgromadzenie wszelkich informacji dotyczących Milenijnych Celów Rozwoju
|
1-4
|
Poprawność i jakość wykonanej prezentacji
źle sformatowana, brak elementów graficznych
|
Dość dobrze przygotowana prezentacja, zły dobór formatu i grafiki
|
Ciekawie wykonana prezentacja, poprawnie sformatowana, ciekawa graficznie
|
Bardzo dobrze przygotowana prezentacja, przejrzysta i czytelna
|
1-4
|
Ogólne wrażenie estetyczne (styl i forma prezentacji ustnej)
|
Prezentacja mało ciekawa, brak pewności siebie, brak przygotowania, pobieżnie przedstawiona scenka sytuacyjna
|
Prezentacj ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, pobieżna scenka sytuacyjna
|
Bardzo ciekawna prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w uporządkowany sposób, widoczne zaangażowanie uczniów w wykonanie zadania, ciekawa scenka sytuacyjna
|
Wzorowo opracowana prezentacja, przedstawienie informacji w ciekawy sposób, zaangażowanie wszystkich członków grupy w pracę, dobrze przygotowana i zaprezentowana scenka sytuacyjna
|
1-4
|
Koordynacja działań, zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)
|
Całkowity brak współpracy
|
Praca indywidualna, mała kolektywność
|
Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie
|
Doskonała współorganizacja całej grupy
|
1-4
|
ocena celująca : 16-15 punktów
- ocena bardzo dobra : 14-13 punktów
- ocena dobra : 12-10 punktów
- ocena dostateczna : 9-8 punktów
- ocena dopuszczająca : 7-6 punktów
- ocena niedostateczna : 5-0 punktów
Konkluzja
Po rozwiązaniu tego Webqestu znacie Milenijne Cele Rozwoju oraz wiecie jak żyje człowiek w jednym z wybranych państw świata, oraz macie pomysł jakie podjąć działania by poprawić sytuację na świecie.
Powodzenia!!!
Powodzenia!!!
Źródła, zasoby
Do wykonania zadania potrzebne Wam będą informacje zawarte na stronach internetowych, w artykułach prasowych oraz książkach temetycznych.
Przy rozwiązaniu zadania wykorzystajcie podane niżej odnośniki lub skorzystajcie z wyszukanych przez Was.
Pamiętajcie aby przy rozwiązaniu podać skąd czerpaliście informacje.
http://www.undp.org.pl
Data ostatniej aktualizacji. Wykonano na podstawie
szablonu
|
|