|
Wprowadzenie
Człowiek od zawsze patrzył w niebo. Krańców Wszechświata dotykał bardziej wyobraźnią niż wiedzą.
Ale rozwój myśli ludzkiej pozwala nam na lepsze poznanie ciał niebieskich.
Na pewno zastanawiało cię jak zbudowany jest Układ Słoneczny, która planeta jest najgorętsza,
która planeta jest najbliżej a kóra najdalej Słońca, która planeta jest największa.
Czy nie intrygowało cię, dlaczego w "słonecznej rodzinie" Ziemia jest wyjątkowa?
Takie pytania nie mogą pozostać bez odpowiedzi!
Zadanie
A oto na czym polega zadanie:
- znajdź informacje o planetach i ich księżycach w Układzie Słonecznym;
- znajdź informacje o planetach karłowatych;
- znajdź informacje o planetoidach i kometach;
- znajdź informacje o Słońcu jako gwieździe;
- wybierz jedną z planet i opisz, jak warunki na niej różnią się od warunków na Ziemi;
Zgromadzone informacje należy przedstawić w formie opracowania (dokument tekstowy) oraz prezentacji multimedialnej.
Proces
- Będziecie pracować w grupach pięcioosobowych.
- W każdej grupie wybierzcie lidera, odpowiedzialnego za przebieg wybierania informacji,
które zamieścicie w opracowaniu.
- Pozostała czwórka zajmie się wyszukiwaniem informacji,
a później tworzeniem opracowania w formie dokumentu tekstowego lub/i prezentacji multimedialnej
- Przy wyszukiwaniu informacji możecie korzystać ze stron,
które znajdują się poniżej lub znaleźć inne źródła.
- Przy tworzeniu opracowania dbajcie nie tylko o poprawność merytoryczną,
ale także ortograficzną i stylistyczną.
- Prace podzielcie między siebie sprawiedliwie.
Pamiętajcie, że jeśli wszyscy będziecie pracować na miarę Swoich możliwości, to opracowanie wykonacie szybciej i lepiej.
- Opracowanie prześlijcie na wskazany przez nauczyciela adres e-mailowy.
Ewaluacja
Wymagania
|
Podstawowe
|
Rozszerzające
|
Dopełniające
|
Wykraczające
|
Poziom merytoryczny opracowania
|
brak opracowania
|
temat zrealizowany pobieżnie lub z rażącymi błędami merytorycznymi
|
temat zrealizowany w pełni, brak błędów merytorycznych
|
temat zrealizowany w pełni, rozszerzony o własne spostrzeżenia i wnioski, brak błędów merytorycznych,
|
Wykonanie prezentacji multimedialnej
|
brak prezentacji
|
prezentacja wykonana nieestetycznie, źle sformatowana,
zawiera błędy stylistyczne i ortograficzne
|
prezentacja ciekawa graficznie, dobry dobór kolorów,
bez błędów ortograficznych i stylistycznych
|
prezentacja bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana, atrakcyjna wizualnie,
bez błędów ortograficznych i stylistycznych
|
Współpraca w grupie
|
brak współpracy
|
większość pracy indywidualnej
|
dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie
|
doskonała współpraca w całej grupie
|
Po przedstawieniu prezentacji na forum klasy, uczniowie mogą zostać ocenieni przez widzów. Wskazane jest, aby wykonawcy dokonali samooceny.
Konkluzja
Dzięki temu zadaniu posiadasz szeroką wiedzę na temat Układu Słonecznego.Spróbuj zastosować zdobytą wiedzę.
W pogodny, bezksiężycowy wieczór wyjdź w miejsce oddalone od świateł i poszukaj znanych ci ciał niebieskich.
Uważnie przyglądaj się niebu.
Może odkryjesz jakiś dotąd nieznany księżyc lub planetoidę?
Źródła, zasoby
Wykonując opracowanie możecie korzystać z poniższych stron internetowych:
Data ostatniej aktualizacji. Wykonano na podstawie
szablonu
|
|