PODRÓŻ PO KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ WebQuest dla klas V, VI szkoły podstawowej Wykonany przez Agnieszka Włodarczyk
Wstęp | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Uwagi | Źródła WstępHistoria Unii Europejskiej ma swój początek, po zakończeniu II wojny światowej. Zapoczątkowali ją: Jean Monet i Robert Schuman. Narodził się pomysł wspólnych interesów gospodarczych. Kolejne lata rozwoju dzisiejszej Unii, to stopniowe przekształcenie wspólnoty gospodarczej we wspólnotę polityczną i społeczną. W roku 1992 podpisano Traktat z Maastricht, który powołuje do życia Unię Europejską. To szansa na swobodny rozwój. Obywatel Unii ma prawo pracować, mieszkać, uczyć w dowolnym państwie należącym do wspólnoty. My wykorzystując te przywileje, udajemy się na wędrówkę po krajach Unii Europejskiej. Chcemy odwiedzić wszystkie państwa Unii. Skupić naszą uwagę na najbardziej charakterystycznych cechach dla danego kraju. RUSZAMY !
![]() ZadanieRozpoczynamy wędrówkę. Naszym zadaniem będzie zebranie konkretnych informacji w Internecie o każdym kraju Unii Europejskiej. Te informacje mają przybliżyć obraz danego kraju. Odbiorcami tych informacji, są również osoby niepełnosprawne. W tym momencie zostaniecie podzieleni na pięcioosobowe grupy. Każda grupa na swojego koordynatora odpowiedzialnego za organizację zespołu. Poszczególne grupy wylosują kraje, do których wybiorą się, w celu szukania informacji.
![]() ProcesAby zrealizować zadanie zostaniecie podzieleni na pięć grup, pięcioosobowych. Podziału dokona nauczyciel. W każdej grupie jest koordynator, on losuje dla swojej załogi kraje, do których się wybiorą. Dwie grupy odwiedzają sześć krajów, a pozostałe grupy pięć. Grupy, które wędrują do pięciu państw, pomagają koordynatorom stworzyć ogólną prezentację wędrówki. Podczas wędrówki proszę wziąć pod uwagę następujące zagadnienia: Owocem Waszej wędrówki będzie stworzenie prezentacji multimedialnej lub innej z elementami graficznymi. Na realizacje pracy przeznaczamy cztery godziny lekcyjne. Na czwartej godzinie przedstawiamy swoje prace. Pytania kierujemy do swoich koordynatorów, a oni kontaktują się ze Mną. Życzę miłej pracy.
![]() EwaluacjaPoniżej znajdują się kryteria oceniania dla całej grupy. Za prace można uzyskać maksymalnie 16 punktów.
Skala oceniania:
![]() KonkluzjaPrzez parę godzin byliście turystami, którzy zwiedzali i zbierali ciekawe informację o danym kraju. Mam nadzieje, że ta wyprawa poszerzyła waszą wiedzę o krajach Unii Europejskiej. Możecie podzielić się zebranymi wiadomościami z innymi, być przewodnikiem po krajach Unii.
![]() UwagiPamiętajcie o prawach autorskich. Zapisujcie Źródła, z których korzystacie (tytuł, adresy stron internetowych wraz z datą ich przeglądania). Po przedstawieniu prezentacji grupowych, koordynatorzy grup zbiorą prace i stworzą jedną prezentację. Przy tej pracy, pomagają grupy, które odwiedzały pięć państw. Po akceptacji klasy i nauczyciela, prezentacja zostanie pokazana klasą III- IV jako lekcja o krajach Unii Europejskiej.
![]() ŹródłaMożesz korzystać z:
Wyszukiwarka internetowa
![]() Data ostatniej aktualizacji. Wykonano na podstawie szablonu |