|
Wprowadzenie
Chciałbym, aby każdy z Was, wykorzystując komputer i możliwości internetu, dowiedział się jak najwięcej o tym, co oznacza i do czego służy Numer Identyfikacji Podatkowej, co kryje się pod kolejnymi jego cyframi i jak sprawdza się, że NIP jest zapisany poprawnie.
Zadanie
Waszym zadaniem będzie:
- odpowiedzieć na pytanie czym jest Numer Identyfikacji Podatkowej?
- jakie dane zaszyfrowane są w numerze NIP?
- czym różnią się numery 123-456-78-83 i 123-45-67-883?
- co to jest cyfra kontrolna?
- w jaki sposób obliczamy cyfrę kontrolną?
Proces
- Będziecie pracować w grupach 3-4 osobowych. W każdej grupie wytypujecie LIDERA odpowiedzialnego za przebieg Waszej pracy.
- LIDER nadzoruje proces zdobywania informacji:
- czy jest Numer Identyfikacji Podatkowej?
- jak zapisujemy pesel dla osób fizycznych a jak dla firm?
- w jaki sposób obliczamy cyfrę kontrolną?
- co to jest średnia ważona?
- co to jest cyfra kontrolna?
- jak oblicza się modulo 11?
- Zdobyte informacje mają być poparte przykładami.
- Wszystkie informacje mają być zapisane w dokumencie programu Microsoft Word w formie referatu.
- Na podstawie zebranych informacji proszę o utworzenie multimedialnej prezentacji w programie Microsoft Power Point dotyczącą Numeru Identyfikacji Podatkowej.
Ewaluacja
Wykonanie zadania
|
Początkowe (1 pkt.)
|
Rozwinięte (2 pkt.)
|
Zaawansowane (3 pkt.)
|
Wzorowe (4 pkt.)
|
Punkty
|
Poziom merytoryczny dokumentu
|
mało informacji
|
wiadomości niekompletne z rażącymi błędami merytorycznymi
|
wiadomości niekompletne, brak błędów merytorycznych
|
pełny opis, wzory i metody wyliczania cyfry kontrolne, liczne przykłady
|
1-4
|
Wykonanie dokumentu Word
|
dokument tylko zaczęty
|
dokument nieestetyczny, mało informacji, błędy stylistyczne i ortograficzne
|
dokument dobrze zaprojektowany, czytelny, z przykładowymi obliczeniami, bez błędów ortograficznych i stylistycznych
|
dokument bardzo dobrze zaprojektowany, czytelny, z wyjaśnieniami, bez błędów ortograficznych i stylistycznych
|
1-4
|
Wykonanie prezentacji w Power Point
|
prezentacja mało czytelna
|
zróżnicowane czcionki, zbyt dużo użytych kolorów
|
prezentacja dobrze zaprojektowana, czytelna, bez błędów ortograficznych i stylistycznych
|
prezentacja wykonana bardzo dobrze, doskonałe wyjaśnienia
|
1-4
|
Współpraca w grupie
|
całkowity brak współpracy
|
większość pracy indywidualnej
|
dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie
|
doskonała współpraca w całej grupie
|
1-4
|
PUNKTACJA:
15-16 - bardzo dobry
12-14 - dobry
8-11 - dostateczny
5-7 - dopuszczający
0-4 - niedostateczny
Konkluzja
Wykonanie zadania dostarczy Wam wiedzy na temat metod szyfrowania, obliczania średniej ważonej, obliczeń modulo 11. Wykonane przez Was prace, wykonane w programie Microsoft Power Point, zostaną zamieszczone na szkolnej stronie internetowej.
Źródła, zasoby
W wykonaniu zadania pomocne będą informacje zamieszczone na stronach internetowych:
Ponadto można wykorzystać informacje zawarte na innych stronach internetowych.
|
|