|
GRANIASTOSŁUPY WebQuest dla klasy VI szkoły podstawowej Wykonany przez Renata Kaczmarczyk
Wprowadzenie | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Uwagi | Źródła, zasoby Wprowadzenie
Większość z Was szóstoklasiści, posiada w domu komputer. Chciałabym abyście wykorzystali go do nauki i zdobywania informacji matematycznych. Wielokrotnie korzystaliście z komputera jako źródła informacji. Chciałabym Was przekonać, że komputer,a w szczególności Internet, mogą wam równiez pomóc do zdobywania wiedzy matematycznej. Myślę, że wykonane zadanie, jakie stawiam przed Wami, nie tylko poszerzy Waszą wiedzę na temat brył ale także wzbudzi w Was większe zainteresowanie matematyką.
![]() ZadanieWaszym zadaniem będzie:
![]() Proces
Grupa dzieli się na dwie podrupy, pierwsza będzie wyszukiwać informacje i ciekawostki, a druga zajmować się będzie tworzeniem prezentacji multimedialnej lub plakatu. Mają to być informacje dotyczące własności brył-podstawy, ściany boczne, krawędzie. Najlepiej jakby te informacje były poparte rysunkami. Należy również znaleźć wzory na pole całkowite oraz objętość tych brył.Wszystkie informacje należy zamieścić, zgodnie z podziałem na grupy, mają być zapisane w postaci dokumentu - plakatu lub prezentacji multimedialnej. Przy tworzeniu opracowania dbajcie nie tylko o poprawność matematyczną, ale także ortograficzną.
![]() EwaluacjaPraca będzie oceniana zespołowo, a oto kryteria tej oceny:
SKALA OCENIANIA:
![]() KonkluzjaPraca ta dostarczyła Wam wiedzy na temat różnych rodzajów brył. Plansze powiesimy na gazetce w pracowni matematycznej.
![]() UwagiPlakaty powinny być wykonane na brystolu. Pracując nad tą prezentacją - plakatem możecie korzystać z podręczników do matematyki a inne ciekawe informacje znajdziecie w Internecie.
![]() Źródła, zasobyStrony internetowe o matematyce. Podręczniki do matematyki lub o matematyce. Własne obserwacje i spostrzeżenia. Odnośnik do
szablonów i przydatnych poradników. Możecie też skorzystać z innych stron internetowych dotyczących tematu.
![]() Data ostatniej aktualizacji. Wykonano na podstawie szablonu |
|