Proces

Jestem Bernardo Bellotto zwany Canaletto. Pełnię funkcję nadwornego malarza na dworze króla polskiego Stanisława Augusta Poniatowskiego.
Pragnę zatrudnić cztery grupy, które pomogą mi w uporządkowaniu i zapisaniu pewnych faktów z mojego ciekawego życia.

Grupa biografów

- Waszym zadaniem będzie spisanie najważniejszych wydarzeń z mojego życia i przedstawienie ich z formie prezentacji multimedialnej.
- Szczególny nacisk proszę położyć na moje życie w Warszawie.
- Proszę wspomnieć, jakie losy dziejowe sprawiły, że właśnie w waszym kraju postanowiłem osiąść.
- Wykorzystajcie następujące źródła informacji:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bernardo_Bellotto


- Red. D.Galas: Bernardo Bellotto ambasador kultury. Materiały o programie edukacyjnym Szkoła adoptuje zabytek. ARX REGIA Ośrodek Wydawniczy Zamku Królewskiego w Warszawie. Warszawa 2002.



- Mieczysław Wallis: Canaletto malarz Warszawy. Auriga. Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe. Warszawa1983.



Grupa inwentaryzatorów dzieł mistrza

W czasie mojego pobytu w Polsce namalowałem wiele obrazów.
- Waszym zadaniem będzie dowiedzieć się ile obrazów namalowałem.
- Dowiedzcie się jakie wydarzenia historyczne namalowałem?
- Opiszcie, co to są weduty.
- Jeśli uznacie, że dowiedzieliście się czegoś szczególnego o moich obrazach, to takze to opiszcie.
- Wszystkie informacje proszę przedstawić w postaci prezentacji multimedialnej.
- Wykorzystajcie następujące źródła informacji:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bernardo_Bellotto


http://www.culture.pl/pl/culture/artykuly/os_bellotto_bernardo


Grupa uczniów mistrza

Każdy mistrz ma swoich uczniów. Do zadań uczniów należy wykonywać pewne elementy obrazów. Aby tego dokonać musicie dowiedzieć się:
- Jak przygotowywało się płótna pod obrazy?
- Z czego wykonywało się farby?
- Jakie przybory ułatwiały pracę malarzowi?
- Jak wygladał proces tworzenia obrazu?
- Wykorzystajcie następujące źródła informacji:

http://zapytaj.com.pl/Category/002,004/2,18863,Dziwne_farby.html


http://www.bryk.pl/teksty/liceum/pozosta%C5%82e/plastyka/10284-malarstwo_klasycyzmu.html


Grupa ekspertów

Moje obrazy zawierają mnóstwo detali z widoków miasta. Zapewne jesteście ciekawi, jak to robiłem? To właśnie będzie wasze zadanie.
- Dowiedzcie się, co to za magiczna skrzyneczka camera oscura i do czego służyła.
- Opiszcie zasadę jej działania.
- Znajdźcie ilustrację tego urządzenia.
- Opiszcie, jak wyglądało wykorzystanie camery.
- Wykorzystajcie następujące źródła informacji:

http://pl.wikipedia.org/wiki


http://www.if.uj.edu.pl/Foton/93/pdf/13%20kamera%20obscura.pdf


strona główna wprowadzenie zadania ewaluacja podsumowanie zasoby