Wynalazki
ludzkości
WebQuest dla uczniów 6 klasy szkoły podstawowej opracowany przez Pawła Antosiewcza |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wprowadzenie | Uczniowie | Standardy | Proces | Zasoby | Ewaluacja | Konkluzja | Źródła WprowadzenieWasza klasa została wytypowana do opracowania Szkolnej
Encyklopedii Tematycznej pt.: „Wynalazki
ludzkości”. UczniowiePoziom
kształcenia, klasa dla której adresowane jest zadanie: VI klasa Dziedzina,
jakiej dotyczy zadanie: wynalazki, postęp techniczny Spodziewany
czas realizacji zadania: 6 godzin lekcyjnych StandardyZanim encyklopedia zostanie złożona do druku i
opublikowana, czeka was wiele zadań do realizacji. Pracując w zespołach 3-4
osobowych będziecie musieli: ·
Utworzyć listę najważniejszych
wynalazków (burza mózgów). ·
Wybrać i
uzasadnić najważniejsze wynalazki
(dyskusja). ·
Dokonać
podziału wynalazków na
„pozytywne” i „negatywne”. ·
Za
pomocą Internetu wyszukać informacje dotyczące wybranych wynalazków. ·
Opracować stronę graficzną encyklopedii
(fotografie, rysunki etc). ·
Wspólnie utworzyć prezentację w programie
Power Point zawierającą efekt waszej pracy. ·
Powiadomić za pośrednictwem poczty
elektronicznej szkolną bibliotekę o pomyślnym zakończeniu pracy. Proces·
Zostajesz przydzielony do zespołu
złożonego z 3-4 uczniów opracowywujących
najważniejsze wynalazki ludzkości ·
Każda
grupa wybiera swojego kapitana - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania
zadania (osoba posiadająca wysokie umiejętności językowe). ·
Korzystając
z zasobów Internetu, w poszczególnych grupach
tworzycie listę wynalazków. · Następnie dochodzicie do kompromisu i wybieracie cztery najważniejsze waszym zdaniem wynalazki. · Każda grupa dokonuje prezentacji efektów swojej pracy. Prezentacja powinna zawierać: opis
wynalazku i okoliczności jego powstania, datę, nazwisko wynalazcy
(jeśli istnieje). Pomocne będą również fotografie, rysunki
dotyczące opisywanych wynalazków i ich autorów. Prezentacja
ma charakter ustny i w formie prezentacji Power Point na temat Wynalazki
ludzkości. Podczas
pracy zebrane informacje zapisujemy w tabeli
Niezbędne zasoby·
Skorzystaj z następujących linków: http://www.wynalazki.mt.com.pl/joomla/index.php http://pl.wikipedia.org/wiki/Wynalazki http://www.gim9wloc.republika.pl/tech/wynalazki.htm ·
Możesz również użyć następujących
wyszukiwarek internetowych: EwaluacjaWasza praca będzie oceniona zespołowo. Kryteria oceny są
następujące:
SKALA OCEN:
KonkluzjaCelem waszego projektu było wyszukanie
najważniejszych wynalazków ludzkości, okoliczności ich powstania oraz drogę
jaką niektóre z nich przebyły, zanim znalazły dzisiejsze, praktyczne
zastosowanie w naszym codziennym życiu. Po wykonaniu tego zadania,
powinniście mieć świadomość o najważniejszych wynalazkach i koncepcjach,
które spowodowały rozwój postępu technicznego ludzkości w poszczególnych
okresach, a także powinniście również zdawać sobie sprawę, jakie potrzeby
społeczeństwa zaspokoiło pojawienie się wymienionych przez was wynalazków.
Które z nich możemy nazwać "pozytywne", a które niestety nie
przyniosły chluby ich wynalazcom. Źródła
http://www.wynalazki.mt.com.pl/joomla/index.php http://pl.wikipedia.org/wiki/Wynalazki http://www.gim9wloc.republika.pl/tech/wynalazki.htm http://www.infoseek.pl/
|