Pomoc w powtórzeniu wiadomości dotyczących figur płaskich
Korzystanie z informacji jest niezbędną umiejętnością także ucznia klasy piątej szkoły podstawowej.
Chciałabym, abyście odszukali najważniejsze wiadomości o poznanych figurach płaskich. Wiele informacji
znajdziecie
w podręczniku do matematyki, jednak proszę o rozszerzenie tych informacji w oparciu o strony internetowe.
Mam nadzieję, że korzystanie z różnych źródeł informacji dostarczy Wam wiele pozytywnych emocji i zabawy oraz przyczyni
się do lepszego zapamiętania treści.
Będziecie pracować w grupach, a na wykonanie pracy przewidziałam trzy godziny lekcyjne.
Waszym zadaniem będzie:
Korzystać będziecie ze szkolnych komputerów i oprogramowania, ale warto mieć swój pendrive do przenoszenia informacji, zbieranych przez wszystkich członków grupy.
Dobieracie się w siedem grup. W każdej grupie wybieracie lidera, który będzie koordynował pracę grupy i będzie odpowiedzialny za przebieg pracy.
Ocena za prezentację będzie oceną dla każdego członka grupy.
Wymagania |
Podstawowe 1 |
Rozszerzające 2 |
Dopełniające 3 |
Wykraczające 4 |
Punkty |
---|---|---|---|---|---|
Wymagania | Podstawowe | Rozszerzające | Dopełniające | Wykraczające | Punkty |
Zawartość merytoryczna | mało informacjilub mało grafiki | wiadomości niepełne z licznymi błędami merytorycznymi | wiadomości niepełne, brak błędów merytorycznych | wyczerpująceinformacje, wzory, odpowiednie rysunki, czytelna grafika | 1 - 4 |
Estetyka prezentacji | brak konsekwencji w realizacji wybranej kolorystyki,czcionki, błedy | błędy stylistyczne i ortograficzne | czytelnie przedstawione informacje z rysunkami, brak błędów | przemyślany, przejrzysty układ informacji, starannie wykonane rysunki, brak błędów | 1 - 4 |
Wspólpraca w grupie | całkowity brak współpracy | większość pracy to indywidualna twórczość jednej lub dwóch osób | dobra organizacja, zadowalające współdziałanie w grupie | doskonała współpraca człej grupu | 1 - 4 |
PUNKTACJA
12 - 11 | bdb |
10 - 9 | db |
8 - 6 | dst |
5 - 3 | dop |
2 - 0 | ndst |
Praca nad przygotowaniem prezentacji pozwoliła Wam powtórzyć, rozszerzyć
i
ugruntować wiedzę na temat figur płaskich Sądzę, że doceniliście
współpracę w grupie, która umożliwia każdemu dołożenie własnej cegiełki
do projektu oraz wzajemne korzystanie z własnych zdolności. Jak
zauważyłam do pracy przyłożyli się nawet uczniowie nie mający serca do
matematyki, a zwłaszcza do geometrii. Mam nadzieję, że spodobał się Wam
taki sposób pracy na naszych lekcjach. Proponuję, abyśmy każdy większy
blok zajęć podsumowywali
z wykorzystaniem WebQuesta.